FANDOM

Deveney Dixon − fikcyjna postać Mody na sukces. W rolę Deveney wcielała się Judith Borne, w latach 1988–1989.

Charakterystyka Edytuj

Córka-oszustka (1988–1989) Edytuj

Deveney Dixon została wynajęta przez dr Todda Powella, który nieumyślnie doprowadził do śmierci Angeli Forrester. Deveney przez 12 lat udawała niepełnosprawną córkę Forresterów. Jedynie Stephanie wiedziała o istnieniu dziecka, a reszta rodziny poznała prawdę dopiero w lipcu 1988. Deveney i Todd nawiązali romans i korzystali z pieniędzy, które Stephanie im przekazywała, myśląc, że wydawane one są na leczenie córki. W styczniu 1989, kiedy Ridge i Stephanie odwiedzają "Angelę", zauważają popielniczkę w jej pokoju. Todd wyjawia, że pali od czasu do czasu i przeprasza. W lutym 1989, Stephanie zauważa, że "córka" jest opalona. Todd przyznaje, że zostawił ją na słońcu kilka minut dłużej niż zwykle. Kobieta zaczyna się martwić, że Powell zaniedbuje jej "córkę". Postanawia jak najszybciej przenieść ją do rodzinnej rezydencji i tam się nią zaopiekować. Deveney ma dosyć udawania córki Forresterów i chce opuścić miasto, ale zmienia zdanie. Nie chce jednak, aby przeniesiono ją do Forresterów. Wpada na pomysł, że będzie stopniowo udawać cudowne uzdrowienie. W marcu 1989, Stephanie czuje rękę "Angeli" na swojej. Jest zaskoczona, choć Todd przekonuje ją, że to nic wielkiego. W kwietniu 1989, podczas kolejnej wizyty, "Angela" ponownie rusza ręką. Stephanie i Eric postanawiają zabrać "córkę" na badania do szpitala. Kiedy "matka" przyjeżdża po nią, "Angela" podnosi się z łóżka i mówi, że nigdzie nie pójdzie. Zszokowana Stephanie mdleje. Nie rozumie co dzieje się z "córką". Todd przekonuje ją, że to cud, o który modliła się przez tyle lat. Stephanie wyczuwa, że lekarz ją okłamuje. Powell wreszcie przyznaje się do oszustwa, którego się dopuścił. Oburzona Stephanie policzkuje oszustkę i chce zadzwonić na policję. Fałszywa Angela informuje ją jednak, że wie o postrzeleniu Ridge'a przez Thorne'a, gdyż ona i Eric dyskutowali o tym przy jej łóżku. Stephanie informuje o wszystkim męża. Oboje żądają, by Todd i fałszywa Angela opuścili miasto. Córka-oszustka chce jednak pieniędzy w zamian za milczenie. Małżonkowie informują dzieci, że Angela zmarła zeszłej nocy. Tymczasem Ridge odwiedza domek w Santa Monica i jest w szoku, widząc żywą, poruszającą się i mówiącą "siostrę". Stephanie i Eric płacą oszustom 250 tys. dolarów. Lekarz ma poczucie winy, a Stephanie wzbudza w nim jeszcze większe wyrzuty sumienia. Kiedy "Angela" wspomina Toddowi, że planuje wyłudzić od Forresterów więcej pieniędzy, lekarz powoduje wypadek samochodowy, w którym oboje giną, o czym Forresterowie czytają w gazecie.

Zemsta na Stephanie (1989) Edytuj

We wrześniu 1989, tajemnicza, zabandażowana kobieta powtarza jedynie imię "Stephanie". Ucieka ze szpitala, przybiera nazwisko Deveney Dixon i sięga pamięcią do wypadku sprzed kilku miesięcy. Okazuje się, że fałszywa Angela przeżyła. Przypadkowa kobieta wyciągnęła ją z płonącego samochodu. Kiedy wyciągała Todda, Dixon zabiła ją i usadziła w samochodzie, który niedługo potem eksplodował. Deveney jest zrozpaczona, kiedy ściąga opatrunki z twarzy i widzi swoją poparzoną, zniekształconą twarz. Poprzysięga Stephanie zemstę. Z gazety dowiaduje się o nadchodzącym pokazie domów mody Forrester Creations i Spectra Fashions, na pokładzie statku Queen Mary, z którego dochód zostanie przeznaczony na szpital dziecięcy. W październiku 1989, Dixon kontaktuje się z Sally Spectrą i opowiada jej zmyśloną historię swojego dzieciństwa, kiedy bardzo pomógł jej ów szpital dziecięcy i hojność Forresterów. Spectra oferuje jej, aby opowiedziała tę historię podczas nadchodzącego pokazu. Dveney zamierza powiedzieć w swojej przemowie prawdę o postrzeleniu Ridge'a. Stephanie nie ufa Spectrze i sama rozmawia przez telefon z Deveney. Tuż przed przemową, Dixon ogląda program, w którym prowadząca mówi o jednym ze sposobów na przywrócenie pamięci osobie, która zapomniała o pewnym zdarzeniu - rekonstrukcja tego wydarzenia. W trakcie przemowy, kobieta zmienia zdanie i nie ujawnia publicznie, iż to Thorne strzelał do Ridge'a. Zamiast tego, dziękuje Forresterom za ich hojne datki na szpital. Po przemowie, Stephanie osobiście poznaje kobietę, która nie rozstaje się z woalką na twarzy. Dixon chce porozmawiać z Thorne'em, ale on jest zajęty. Kontaktuje się z nim i umawiają się na kolację. Kobieta zamierza namówić go do ponownego zamachu na Ridge'a. Rozmyśla się, kiedy Thorne oferuje, że zapłaci za jej operację plastyczną. Deveney odwozi go do domu, gdzie chwilę rozmawia ze Stephanie. Thorne spotyka się ze specjalistą, doktorem Schnellem. Do przeprowadzenia operacji potrzebne jest zdjęcie kobiety sprzed wypadku. Deveney uświadamia sobie, że nie może dać Thorne'owi takiej fotografii, gdyż rozpozna w niej Angelę. Mówi mu więc, że zniszczyła wszystkie swoje zdjęcia, gdyż nie chciała sobie przypominać siebie sprzed wypadku. W listopadzie 1989, Thorne informuje Dixon, że są w stanie komputerowo zrekonstruować jej twarz sprzed wypadku. Deveney wyobraża sobie siebie jako żonę Thorne'a. Kradnie zdjęcie atrakcyjnej kobiety i udaje, że jest na nim ona sprzed wypadku. Kiedy Dixon jest świadkiem pocałunku Thorne'a i Donny Logan, przysięga, że Forrester zapłaci jej za zdradę. Operacja plastyczna ma zostać przeprowadzona w Szwajcarii. Deveney nie chce jednak wyjeżdżać do Europy. Prosi Thorne'a, by dał jej pieniądze zanim wyleci do Szwajcarii. W grudniu 1989, Dixon decyduje, że jeśli Thorne nie odwzajemni jej uczuć, zabierze pieniądze na operację i powie mu prawdę o okolicznościach postrzelenia Ridge'a. Kobieta dzwoni do Donny i pyta ją, czy ona i Thorne są w sobie zakochani. Jest szczęśliwa, kiedy Logan odpowiada, że nie jest związana z Forresterem. Kiedy zjawia się Thorne, Deveney wyznaje mu, że go kocha. On jednak odrzuca jej uczucie. Dodaje, że wie o fałszywym zdjęciu, a wkrótce komputerowo zrekonstruują jej twarz sprzed wypadku. Kobieta upija go, podaje mu tabletki nasenne i opowiada co dokładnie zaszło między Ridge'em i Caroline. Wręcza mu broń i namawia do kolejnego zamachu na życie brata. Wkrótce, w jej mieszkaniu zjawia się Stephanie, która zdemaskowała Deveney. Dochodzi do konfrontacji, podczas której Stephanie uświadamia sobie, że Dixon wyznała Thorne'owi prawdę. Douglas wybiega z mieszkania oszustki, aby zapobiec tragedii.

Związki DeveneyEdytuj

– mieli romans (poza ekranem),
– całowali się (1989).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki