FANDOM

Jake Maclaine – fikcyjna postać Mody na sukces. W rolę Jake'a wcielał się Todd McKee, w latach 1990–1992, 2007–2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016.

Charakterystyka Edytuj

Bolesna przeszłość i związek z Felicią (1990–1991) Edytuj

Instruktor tenisa. W kwietniu 1990, Ridge zatrudnia Jake'a, aby trenował grę razem ze Stephanie. Będąc w posiadłości Forresterów, poznaje ich najmłodszą córkę, Felicię. Jake zjawia się w domu Loganów, gdyż jest zainteresowany wynajęciem pokoju, o którym Donna dała ogłoszenie w prasie. Maclaine poznaje wówczas jej brata, Storma. On i Jake dogadują się w sprawie wynajmu. W maju 1990, Donna spotyka Jake'a w kuchni i bierze go za włamywacza. On wyjaśnia jej, że Storm wynajął mu pokój w ich domu. Felicia jest zaintrygowana Jake'em. W czerwcu 1990, Jake'a dręczą myśli z przeszłości. On i Felicia spędzają czas przy basenie, gdzie dochodzi między nimi do pocałunku. Jake'a odwiedza jego siostra, Margo Lynley Spencer. Zapowiada bratu, że nie wybaczy mu tego, co zrobił w przeszłości. Jake i Felicia zaczynają się spotykać. W lipcu 1990, córka Forresterów nie rozumie, dlaczego Maclaine odsuwa się od niej, kiedy chce się do niego zbliżyć. Margo odwiedza brata i chce wiedzieć, dlaczego opuścił rodzinny dom bez słowa wiele lat wcześniej. Jake upiera się, że nie może wyznać jej prawdy. Donna całuje Maclaine'a. Kiedy Storm odkrywa, że jego siostra spędziła noc w pokoju Jake'a, wypytuje chłopaka o jego przeszłość. Felicia i Jake chcą się kochać ze sobą, ale nic z tego nie wychodzi. W sierpniu 1990, para spędza romantyczny wieczór w restauracji Pierre'a Jourdana. Chcą się kochać, ale przez Jake'a, ponownie kończy się to fiaskiem. Felicia i Maclaine kłócą się, a potem rozstają. Jake rezygnuje z bycia instruktorem Stephanie. Margo wręcza bratu gotówkę i żąda, by opuścił miasto. Podrywa go jedna z uczennic, Heather. On odrzuca ją jednak, tłumacząc, że kocha inną kobietę. Maclaine informuje Donnę, że zamierza wyjechać. Ona prosi go, by wstrzymał się z decyzją. We wrześniu 1990, udaje jej się przekonać go do pozostania w mieście. Mężczyznę męczą kolejne koszmary. Storm nie ufa mężczyźnie i chce, by powiedział mu o sobie prawdę, inaczej będzie musiał się wyprowadzić. Tymczasem Margo odnajduje Jake'a i opowiada mu o swojej wizycie u rodziców. Mężczyzna wyznaje wreszcie siostrze, że uciekł z domu, gdyż ich ojciec molestował go seksualnie. Lynley jest oburzona i nie wierzy bratu. Po szczerej i pełnej emocji rozmowie, Margo wyznaje Jake'owi, że mu wierzy. Tymczasem Felicia odkrywa, że Jake nie wyjechał z miasta. Mężczyzna tęskni za matką. Dzwoni do rodzinnego domu, ale kiedy odbiera jego ojciec, Jake rzuca słuchawką. W październiku 1990, Maclaine zgadza się wyjechać z miasta z Donną. Zatrzymuje ich jednak Storm. Jake dowiaduje się, że Felicia wie o jego problemie i razem z Margo udały się po pomoc do psychiatry. Kobiety przekonują Maclaine'a, że musi skonfrontować się z ojcem. Chłopak zgadza się to zrobić. Margo telefonicznie informuje rodziców, że odnalazła Jake'a i przyjadą razem do Wisconsin. Zarówno Helen, jak i Ben, ze wzruszeniem witają syna w domu. Podczas konfrontacji Jake'a i jego ojca, Ben nie może uwierzyć o co oskarża go syn. Zaprzecza jakoby miał go molestować. Wściekły Jake rzuca się na ojca i zaczyna go dusić. Wraca do Los Angeles, a Margo rusza za nim. Jake wyznaje siostrze, że chciał zabić ich ojca. W listopadzie 1990, chłopak zwierza się także Felicii. Jej znajoma, dr Taylor Hayes, tłumaczy chłopakowi, że musi zmusić ojca do przyznania się. Jake pojawia się w Madison, lecz Ben ponownie zarzeka się, że nigdy nie molestowałby swojego dziecka. Kiedy Helen grozi wyprowadzką, Maclaine wyznaje matce, czego dopuścił się Ben. Wkrótce, ojciec Margo i Jake'a przeżywa atak serca. Maclaine życzy ojcu śmierci. Twierdzi także, że Felicia nie powinna się z nim spotykać. Taylor przekonuje Jake'a, żeby pojechał do szpitala. W grudniu 1990, Ridge prosi Jake'a, by trzymał się z dala od Felicii. Wówczas chłopak zdaje sobie sprawę, że ją kocha i chce z nią być. Helen wraca do Wisconsin, kiedy Ben wychodzi ze szpitala. Ridge dowiaduje się na czym polega problem Jake'a i zaczyna wspierać jego związek z Felicią. Para zbliża się do siebie, ale ponownie kończy się to fiaskiem. W styczniu 1991, Jake'owi i Felicii wreszcie udaje się spędzić ze sobą noc. Para spędza czas w towarzystwie Thorne'a i jego żony, Macy. Helen zjawia się u syna. Wyznaje mu, że jest rozdarta pomiędzy nim a jego ojcem. Jake zaczyna słyszeć niezidentyfikowane odgłosy. W lutym 1991, prosi o pomoc Taylor, która stwierdza, że ma to związek z molestowaniem. Maclaine postanawia raz jeszcze rozprawić się z ojcem. Ben chce go wyrzucić, ale chłopak dostaje gorączki i musi zostać. Przyjeżdża także Margo, która staje po stronie brata. On zaczyna wątpić w to, że był molestowany. Chłopak odkrywa, że tajemniczy odgłos ma związek z jego wujkiem, Charliem. Uświadamia sobie, że to on go molestował. Jake składa wujkowi wizytę i wykrzykuje mu prawdę. Spanikowany Charlie atakuje bratanka i przyznaje mu rację. Nie chce, aby prawda wyszła na jaw i postanawia pozbyć się Jake'a, zatruwając go spalinami z samochodu. Zjawia się jednak Margo, która odkrywa co się dzieje i ratuje bratu życie. Charlie popełnia samobójstwo, strzelając do siebie z broni. Rodzina Maclaine'ów wreszcie może uprać się z przeszłością. W marcu 1991, Jake wraca Los Angeles i wyjaśnia wszystko Felicii. Chce z nią rozpocząć nowe życie. Tymczasem małżeństwo Margo przeżywa kryzys, Bill ma pretensje do żony, że od miesięcy swój czas poświęca bratu zamiast mężowi. Jake wyjaśnia Spencerowi, jak bardzo potrzebne mu było wsparcie siostry i to jej zawdzięcza życie.

Romans z Macy i wyjazd (1991–1992) Edytuj

W kwietniu 1991, Jake wyznaje Felicii, że była jego pierwszą kobietą. Kobieta zauważa, że Maclaine zaczyna interesować się innymi kobietami. Oświadcza mu, że zrozumie, jeśli ją zostawi. W maju 1991, Jake zwierza się siostrze, że zaczynają go pociągać kobiety, choć wie, że to niesprawiedliwe w stosunku do Felicii. Margo doradza bratu szczerą rozmowę z dziewczyną. Felicia decyduje się rozstać z Jake'em, aby dać mu możliwość pozania swojej seksualności. Jake jest podrywany przez jedną ze swoich uczennic, Tiffany. Dochodzi między nimi do pocałunku, ale Maclaine nie chce się z nią kochać. Jake zwierza się Margo, że spotyka się z kobietami, ale nie kocha się z nimi, gdyż czegoś mu brakuje. Wkrótce, Macy, która rozstałą się z Thorne'em, umawia się na lekcję tenisa do Jake'a. Oboje flirtują ze sobą, a następnie kochają się w jego mieszkaniu. Tymczasem Felicia i Thorne organizują podwóją randkę - ona zaprasza Jake'a, a Thorne Macy. Sytuacja między nią i Jake'em jest niezręczna. Felicia wyznaje chłopakowi, że ponownie chce być obecna w jego życiu. Ustalają, że ponownie będą się spotykać. W czerwcu 1991, Macy wyznaje Jake'owi, że nie będą się już widywać, gdyż ona postanowiła ratować swoje małżeństwo. W lipcu 1991, Macy zapewnia Jake'a, że kocha męża i dobrze się im układa. Na lekcji tenisa u Maclaine'a zjawia się Eric, który proponuje chłopakowi pracę w Forrester Creations. Tymczasem Thorne zwierza się Jake'owi jak bardzo kocha Macy, ale w jej życiu jest inny mężczyzna. Alexander odwiedza Maclaine'a i mówi mu, że tęskniła za nim. Małżeństwo Billa i Margo przeżywa kryzys. Jake konfrontuje się ze Spencerem i chce, aby mężczyzna rozstał się z jego siostrą. Chłopak wyznaje Macy, że nadal stara się uporać z przeszłością i czuje się dobrze tylko przy niej. W sierpniu 1991, Jake daje Macy naszyjnik jako dowód miłości. Kobieta waha się, ale przyjmuje prezent. Wkróce, Macy informuje chłopaka, że Felicia zna prawdę o nich i każe jej powiedzieć o wszystkim mężowi. Jake próbuje przekonać Felicię, by powstrzymała Macy przed wyznaniem prawdy Thorne'owi. Sam zjawia się w ich mieszkaniu i próbuje powstrzymać kobietę. Macy nie wyznaje mężowi prawdy. Jake udaje się po radę do Taylor. Wyznaje, że jest zakochany w żonatej kobiecie. Hayes radzi mu jak najszybciej zakończyć ten związek. Jake zwierza się również siostrze. Tymczasem Eric daje chłopakowi pracę w FC i przekazuje go pod skrzydła Thorne'a. We wrześniu 1991, Jake zdradza siostrze, że to z Macy jest związany. Margo radzi bratu, by walczył o kobietę, przy której czuje się szczęśliwy. Maclaine wyznaje Macy miłość i spędzają razem noc. Wkrótce, Jake spotyka się z Felicią, ale ona odkrywa, że zrobił to na prośbę Thorne'a. Zapowiada jednak, że będzie o niego walczyć. W październiku 1991, Jake przekonuje Macy, że nie jest szczęśliwa w małżeństwie. Chce się z nią kochać, ale ona mówi mu, że nie jest gotowa zrezygnować ze swojego małżeństwa. Maclaine przystaje na jej prośbę, aby pozostali przyjaciółmi. Aranżuje spotkanie między Thorne'em i Macy. Para godzi się i kocha. Tymczasem Felicia oznajmia Jake'owi, że musi powiedzieć Thorne'owi o nim i Macy, gdyż nie może dłużej okłamywać brata. Odkrywa jednak prawdę o zaaranżowanym spotkaniu i pogodzonych się małżonkach. Wkrótce, Felicia oznajmia Jake'owi, że waha się, czy powinna się z nim ponownie związać. Powodem niepewności jej są jego uczucia do Macy.

Powroty (2007–2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016) Edytuj

Od listopada 2007, Jake pracuje jako technik w Forrester Creations, gdzie przygotowuje pokazy mody. Eric przyłapuje go półnagiego w towarzystwie także półnagiej Donny Logan. Był to jednak tylko pomysł Donny, by mieć motyw na zerwanie z Erickiem.

W 2008 roku, nadzoruje komunikat, dotyczący podania do informacji publicznej, że Rick został nowym prezesem FC.

W 2009 i 2010, pracuje podczas pokazów mody.

W 2011, rozmawia z Thomasem o katastrofie lotniczej, a także przygotowuje pokaz kolekcji Hope.

W 2012, pomaga Hope przy organizacji konferencji prasowej, przynosi Amber zamówione przez nią tabletki, rozmawia z Rickiem oraz przygotowuje kolejny pokaz kolekcji Hope.

W grudniu 2015, w FC występuje awaria systemu elektrycznego. Jake zajmuje się tym razem z elektrykiem.

W listopadzie 2016, Jake zajmuje się sprawami technicznymi pokazu mody. Niebawem, Maclaine pomaga Ridge'owi w przygotowaniu niespodzianki dla Brooke.

Związki Jake'a Edytuj

– byli związani (1990–1991).
– całowali się (1991).
– nawiązali romans, kiedy Macy była w separacji z Thorne'em (1991).
– całowali się (1990, 2007).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki