Fandom

Moda na sukces Wiki

Sheila Carter

453strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sheila Carter – fikcyjna postać opery mydlanej Żar młodości. W postać Sheili wcielały się Kimberlin Brown (1990–1992, 2005–2006; do odc. 8302) oraz Michelle Stafford (2006–2007; odc. 8546–8576).

Postać Sheili pojawiała się również w Modzie na sukces, w latach 1992–1998, 2002, 2003. Tę rolę zagrała Kimberlin Brown.

Charakterystyka Edytuj

Przestępstwa w Genoa City (1990–1992) Edytuj

W maju 1990, pochodząca z Michigan Sheila, podejmuje pracę pielęgniarki w szpitalu w Wisconsin, w Genoa City. Szybko zakochuje się w dr Scotcie Graingerze, który jest mężem Lauren Fenmore. Uczucia Sheili szybko przerodziły się w obsesję. Kobieta odurzyła Scotta i przespała się z nim, co zaowocowało ciążą. W tym samym czasie, Lauren również spodziewała się dziecka, ale zataiła ten fakt przed mężem. W 1991, Grainger dowiaduje się o ciąży Sheili. Postanawia poślubić ją, tym samym rozwodząc się z Lauren. Niestety, Carter traci dziecko. Wykrada nowo narodzonego syna Lauren i podmienia je na dziecko, kupione na czarnym rynku. Fenmore nazywa chłopca "Dylan", a Sheila wychowuje syna Lauren, Scotta Juniora, jako swoje dziecko. Wkrótce, Dylan umiera na zapalenie opon mózgowych. Tymczasem prawdę o przestępstwie Sheili odkrywa jej matka, Molly. Kobieta chciała wyznać Lauren prawdę, ale dostała udaru i nie mogła mówić. W 1992, po powrocie do zdrowa, Carter wysyła matkę na farmę w Michigan, aby nikomu nie wyznała prawdy. Porywa również samą Lauren, która odkrywa czego dopuściła się Carter. Sheila ma zamiar zabić matkę i Lauren, ale podczas bójki, Fenmore przypadkowo wznieca pożar. Molly i Lauren zostają uratowane przez byłego męża tej ostatniej, Paula Williamsa. Zostają znalezione również zwęglone zwłoki, które wszyscy uznają za ciało Sheili. Jak się okazuje, kobieta zdołała uciec z farmy, a zwłoki należały do inkasenta, który zjawił się na farmie przed pożarem. Po uciecze, Sheila czyta w wyrzuconej gazecie o ofercie pracy pielęgniarki w domu mody Forrester Creations w Los Angeles. Kobieta wyrusza do Kalifornii, a Lauren odzyskuje swojego syna i wkrótce ponownie poślubia Scotta.

Ślub z Erikiem (1992–1993) Edytuj

W maju 1992, Sheila pojawia się w gabinecie Erica Forrestera w Los Angeles, kiedy stara się o posadę pielęgniarki w Forrester Creations. Ukrywała swoją mroczną przeszłość. By się zmienić, uczęszczała na terapię do dr Jay'a Garvina. On namówił ją, by przeprosiła Lauren i Molly za wszystkie krzywdy. Gdy w 1992 roku, Eric i Brooke decydują się na seperację, Sheila i Eric związali się ze sobą. Brooke jednak zaszła w ciążę, lecz nie wiedziała czy ojcem dziecka jest Eric czy jego syn, Ridge. Zdecydowano na test DNA, który nadzorowała dr Tracy Peters. Eric postanowił wstrzymać się z rozwodem do czasu wyników testu. Sheila jest przerażona myślą, że Eric jest ojcem dziecka. Oznaczałoby to, że zostawi on ją i wróci do Brooke. Sheila zaprzyjaźniła się z dr Tracy Peters i podjęła pracę jako wolontariuszka w szpitalu, w którym miał być przeprowadzony test. Chciała zobaczyć laboratorium, ale Tracy powiedziała jej, że nikt nieupoważniony nie może tam wejść. Klucz do niego spoczywał na szyi Peters. Sheila zdobyła go, jednak wstęp oznaczony był kodem. W grudniu 1992 roku, Brooke urodziła córkę. Badania zostały jednak przełożone, gdyż dziecko miało żółtaczkę, występującą u noworodków. Sheila dzwoni do matki, ale Molly informuje ją, że Lauren nigdy jej nie przebaczy. Sheila postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Zdobywa dowody na niewierność Lauren - zdjęcie, na którym Lauren i Brad Carlton kochają się. Tnie go na kawałki i wysyła Fenmore. Sheila zaczyna się martwić, że to Eric jest ojcem dziecka. Zaprzyjaźniła się z ochroniarzem laboratorium, Mikiem Guthrie'm. Dostali się do środa i Sheila zmieniła test, aby wszyscy myśleli, że to Ridge jest ojcem Bridget. Omal nie została zdemaskowana, gdyż w L.A. zjawiła się przyjaciółka Forresterów, Lauren. Była szantażowana przez Sheilę. Tymczasem Stephanie Forrester zaczęła podejrzewać, że Sheila coś ukrywa. Dzwoniła do Lauren, ale ta milczała, ze względu na męża. Tymczasem sam Brad miał kłopoty - jeśli jego romans z Lauren ujrzy światło dzienne, straci on prawa do opieki nad swoją córką. Przyjechał do L.A., ukradł zdjęcia i wrócił do Lauren. Ta postanowiła działać, gdyż Eric i Sheila byli zaręczeni. Szantażowała rywalkę. W efekcie, Sheila ucieka sprzed ołtarza, ale później oboje potajemnie wzięli ślub.

Eliminacja wrogów i ciąża (1993–1996) Edytuj

Tymczasem Scott był umierający. Sheila odwiedziła go, ujawniając, że wciąż żyje. Mężczyzna wybaczył występki byłej żonie. Lauren zaaranżowała spotkanie Erica i Sheili razem z nią i Scottem. Niestety, mąż oświadczył jej, że wszystko wybaczył Carter. Jego ostatnim życzeniem jest, by Lauren milczała na temat jej przeszłości tak długo, jak długo Sheila jest dobrym człowiekiem. Lauren zgodziła się. W 1994 roku, by nie dopuścić do rozmowy Jay'a z Jamesem, Sheila zabija swojego lekarza, zrzucając go z balkonu. Niestety, jej małżeństwo powoli zaczęło się rozpadać. By do tego nie dopuścić, Carter postanowiła dać mężowi dziecko. Z przerażeniem stwierdziła, że Eric nie może mieć dzieci. Postanowiła więc zajść w ciążę z Connorem Davisem i wmówić Forresterowi, że to jego dziecko. Niestety, nie udało się. Gdy do miasta powraca Lauren, chcąc porozmawiać z Jamesem o występkach Sheili, ta topi przeciwniczkę. Lauren pokonuje rywalkę i ucieka. Mówi o wszystkim Jamesowi, który chce porozmawiać z Ericiem. Mike i Sheila obezwładniają Warwicka i porywają go. Jest on przetrzymywany w domu Sheili, który dawniej należał do Harry'ego Houdiniego. James uciekł i ujawnił wszystko Forresterom. Sheila zwabiła ich oraz Lauren i Jamesa do rezydencji Forresterów, gdzie tam groziła im bronią. Nie chcąc trafić do więzienia, wypija truciznę. Lekarze ratują ją i trafia do szpitala psychiatrycznego, dając rozwód Ericowi. Zmienia się na lepsze. Gdy odwiedza ją Stephanie, zostaje zaatakowana przez Sarah. Carter ratuje jej życie. Wkrótce wychodzi z zakładu i zaprzyjaźnia się z Maggie i Michael. Pragnie też odnowić przyjaźń z Brooke, okazując jej wsparcie w trudnych chwilach. W 1996 roku, prawda o ojcostwie Bridget wychodzi na jaw. Dr Tracy Peters jest jedyną osobą, która może znać prawdę. Sheila zabija ją. Jej choroba nawraca się. Pod nieobecność Brooke, Stephanie pragnie odebrać jej dzieci. By temu zapobiec, Sheila podmienia tabletki Stephanie na kapsułki zatrute rtęcią. W efekcie, Douglas trafiła do szpitala psychiatrycznego. Gdy Sheila dowiedziała się, że Grant został jej sąsiadem, próbowała go uwieść. On jednak romasnował z Michael. Psychoterapeutą Carter został James. Sheila zakochała się w nim i próbowała go uwieść. Wlaczyła o niego z Maggie. Jedej bójki omal nie przypłaciła życiem. Maggie popchnęła rywalkę i uciekła, a Sheila upadła na pogrzebacz, który przebił jej ciało na wylot. Carter zamieszkała z Warwickiem, który zaopiekował się nią. Mike porwał Maggie, a Carter upiła Jamesa i spędziła z nim upojną noc. Gdy Sheila poczuła się lepiej, James oświadczył się Maggie. Jednak Sheila przerwała ich ślub, oznajmiając, że jest w ciąży z Jamesem. Warwick i Maggie chceli adoptować dziecko, proponując Sheili wspólne mieszkanie. Carter próbowała uwieść męża Maggie, prosząc o pomoc swoją matkę, Molly. Sheila cieszyła się, gdy małżeństwo Jamesa i Maggie przeżywało kryzys, gdyż Margaret spotykała się z przyjacielem, Curtisem, i mówiła mu o swoich problemach. Sheila urodziła córkę, Mary. Zrozpaczona kobieta, podpisała dokumenty adopcyjne i oddała swoją córkę Jamesowi i Maggie. Potem wyjeżdża.

Powrót i porwanie córki (1997–1998) Edytuj

Maggie pragnie odnaleźć Sheilę. Pracuje ona w "Dolinie Śmierci", jako kelnerka. Tam odwiedza ją Mike i oświadcza się jej, ale zostaje odrzucony. Sheila przyjaźni się z Amber Moore. Obie obmyślają sprytny plan - Amber zostaje opiekunką dziecka i jeżeli nie będzie nikogo w domu, Sheila będzie odwiedzać swoją córkę. Amber jednak o wszystkim poinformowała Jamesa. Sąd przyznał Carter prawo do opieki nad dzieckiem. Aby dowieść, że kobieta nie nadaje się na matkę, James zamieszkał z nią. Kobieta jednak traci do niego zaufanie i stawia twarde warunki: James musi rozwieść się z Maggie i za miesiąc ma ożenić się z Sheilą. Margaret przekonuje męża, że musi zrobić wszystko, aby odzyskać córkę. Po ślubie, Mike informuje Sheilę o podstępie Jamesa i Maggie. Załamana Carter, próbuje popełnić samobójstwo, skacząc z dachu. Nieoczekiwanie, widzi obok siebie Jamesa, który wyznaje jej miłość. Wściekła Maggie wyłącza urządrzenie, podtrzymujące jej życie, ale Sheila zostaje uratowana, a Margaret aresztowana.Niedługo później, Margaret spotyka smutnego Mike'a. Mężczyzna jest załamany, bo Sheila postanowiła zostać z Warwickiem. Maggie i Mike postanawiają rozdzielić Jamesa i Carter. W tym celu, Mike uprowadza ukochaną i mówi Warwickowi, że żona go zostawiła. Sheila bezskutecznie próbuje uwieść Mike'a. Udaje jej się uciec, ale Maggie i Mike odnajdują ją i z powrotem więżą. Wkrótce, Jamesowi udaje się odnaleźć żonę i uwalnia ją. Sheila chce, żeby Maggie trafiła do więzienia. James jednak uważa, że jego była żona powinna zostać poddana terapii. Sheila odstępuje od zarzutów. Carter marzy o drugim dziecku z Jamesem. Nick pomaga Maggie zniszczyć Sheilę. Instaluje w jej domu aparaturę, która ma ją doprowadzić do obłędu - Sheila widzi ducha dr Jaya Garvina, psychoterapeuty, którego niegdyś zrzuciła z balkonu. Carter jest przygnębiona, gdy James traci prawo do wykonywania zawodu, gdyż jego małżeństwo z Sheilą jest wbrew etyce lekarskiej. Gdy Eric zrywa ze Stephanie, ta szuka pocieszenia u Jamesa. Oboje całują się, a pocałunek widzi Sheila. Wściekła, topi rywalkę, a później terroryzuje ją, grożąc, że zrobi krzywdę Thomaswoi. Dzięki intrydze Jamesa, Carter trafia do aresztu, a później do szpitala psychiatrycznego. Jest zrozpaczona, gdy sąd odbiera jej prawo do opieki nad Mary. Za namową Mike'a, ucieka i planuje zemstę. Ćwiczy na strzelnicy, a jako tarczę, wykorzystuje zdęcie Stephanie. Niebawem, zjawia się w domu Forresterów. Między Sheilą i Stephanie wywiązuje się walka. Carter strzela do Stephanie. Chce ją zabić, ale na pomoc przybiega Amber. Zdekoncentrowana Sheila, porywa córkę i ucieka z miasta.

Powrót po latach (2002) Edytuj

Sheila powraca w 2002 roku, ścigając swoją młodą córkę Mary (przekonaną, że nazywa się Erica Lovejoy). Mary uciekła z domu, aby poznać swoją długoletnią idolkę Amber i pocieszyć ją po stracie dziecka. Na miejscu poznaje Ricka Forrestera i zakochuje się w nim, ale nie ma ochoty rozbijać jego rodziny. Gdy Sheila dowiaduje się o wszystkim, postanawia zapewnić córce szczęście, którego sama Sheila nie mogła doznać. Szereg intryg sprawia, że Amber zostaje upokorzona a między Rickiem i Ericą prawie dochodzi do zbliżenia. W ostatniej chwili prawda o tożsamości Mary wychodzi na jaw. Rick jest oburzony i wyrzuca dziewczynę z domu. Wkrótce udaje się także uratować Amber. Niestety, Sheila ucieka policji. Jedzie do domu Eryka z nadzieją, że uda jej się przekonać swojego byłego męża, aby pozwolił Mary zostać w ich domu. Na miejscu dochodzi do tragedii - Sheila chce zastrzelić Brooke, jednak w jej obronie staje Taylor. Niestety, żona Ridge'a zostaje śmiertelnie postrzelona. Sheila strzela też do Brooke, raniąc ją w ramię. Sheila zostaje złapana i wsadzona za kratki. Próbuje przekonać Massima, którego w międzyczasie zdążyła uwieść, aby ten pomógł się jej wydostać z więzienia. Jednak mężczyzna, gdy poznaje prawdę o jej tożsamości, odmawia wszelkiej pomocy. Poprzysięga też zemstę Stephanie.

Porwanie Ridge'a, Brooke i Nicka (2003) Edytuj

W 2003 roku, Sheila ucieka z więzienia, za pomocą byłej naczelniczki Sugar i razem porywają Ridge'a dla okupu. Na pomoc bratu rusza Nick, ale niestety, on również zostaje uwięziony. Z pomocą Ridge'owi rusza też Brooke, ale ona również zostaje zakładniczką Sheili. Zjawia się również Massimo i wtedy Carter wyznaje mu, że ma z nim dziecko - Dianę, lecz Marone nie uznaje jej za córkę myśląc że Sheila kłamie. Po pewnym czasie dochodzi do walki w wyniku której omal Brooke nie wpada do ogromnego pieca, ale wpada tam Ridge i wszyscy są przekonani, że Forrester nie żyje. Wkrótce okazuje się, że Ridge żyje, będąc uratowany przez Annę - wspólniczkę Carter. Sheila i Sugar uciekają w październiku tego samego roku.

Ostatnie zbrodnie (2005–2006) Edytuj

W sierpniu 2005, Sheilia pojawia się w Toronto, pod nazwiskiem "Brenda Harris". Zaprzyjaźnia się z synem Lauren, którego niegdyś wychowywała, Scottem Juniorem. Chłopak niewiele wie o swoim dzieciństwie, gdyż całe życie spędzał na uczelniach, a Lauren nigdy nie wyjawiła mu wydarzeń z przeszłości. Carter zachęca Scotty'ego do napisania książki. Opowieda mu historię o dwóch kobietach. W rzeczywistości, opowiada historię swoją i Lauren, lecz to z tej drugiej robi złą postać. Scotty postanawia jechać na ślub matki i Michaela Baldwina. Przenosi się do Genoa City i wynajmuje mieszkanie. W ślad za nim rusza Sheila, która wynajmuje pokój w tym samym hotelu. Kobieta przybiera nazwisko Jennifer Mitchell, nosi fałszywy nos, perukę i posługuje się brytyjskim akcentem. Zaprzyjaźnia się Tomem Fisherem, który pomaga jej w intrygowaniu przeciwko Lauren. Scotty podarował matce naszyjnik, który Sheila kradnie i moczy w truciźnie. Im częściej Lauren go wkłada, tym częściej ma halucynacje. Noc przed ślubem, Lauren i Michael spotykają się na kolacji, na dachu budynku. Fenmore zaczyna widzieć Sheilę, co bierze za halucynacje. Carter jest tam jednak naprawdę i namawia rywalkę do skoku z dachu, ale Michael ratuje narzeczoną, a Sheila ucieka. Lauren trafia do szpitala, gdzie Carter nie udaje się wstrzyknąć jej trucizny. Szybko wykryto, że Fenmore była otruwana. Toma wykrada naszyjnik, aby nie odkryto, że to on jest przyczyną choroby Lauren. Michael i Paul podejrzewają, że to wina biżuterii, ale Sheila czyści naszyjnik. Ślub zostaje przełożony. Carter postanowiła się pozbyć Toma i zleca mu podłożenie bomby na jachcie Lauren i Michaela, którym ruszyli w podróż poślubną. Michael jest zrozpaczony, kiedy widzi z oddali eksplozję łodzi. Lauren uznano za zmarłą, choć ciała nie odnaleziono. Tom, który przewidział plan wspólniczki, porywa ją i więzi razem z Lauren. Zginął jednak, postrzelony przez Johna Abbotta. Tymczasem między Lauren i Sheilą dochodzi do bójki, podczas której Fenmore złamała rywalce kostkę. Obie kobiety wkrótce zrozumiały, że Tom nie wróci. Łączą siły i postanawiają uciec. Kiedy schronisko zaczyna się walić, Sheila ratuje Lauren życie. Na miejsce przybywa Paul, który ratuje Fenmore, schronisko zapada się na Sheilę. Jej ciało nie zostaje odnalezione. Sheili udaje się jednak uciec. W styczniu 2006, kobieta zjawia się u chirurga plastycznego, prosząc o nową twarz.

Śmierć (2006–2007) Edytuj

W październiku 2006, Paul odkrywa, że Sheila żyje. Poddała się operacji plastycznej, by wyglądać jak Phyllis Summers i zabiła lekarza, który wykonał zabieg. Paul odkrwa także, że Carter chciała porwać Lauren i jej dziecko, Fena. Paul zaczyna więzić Sheila w klatce, którą sama skonstruowała w opuszczonym magazynie, a Lauren i Michaelowi wmówił, że zginęła w wypadku samochodowym. W grudniu 2006, Michael odkrywa sekret Paula. Mężczyzna przekonuje męża Lauren, iż to nie jest Phyllis, lecz Sheila. Tymczasem prawdziwa Phyllis i Lauren zaprzyjaźniają się. W 2007, Paul zaczyna spotykać się z detektyw Maggie Sullivan. Kobieta odkryła celę Sheili, która przekonała ją, że jest ona prawdziwą Phyllis. Kiedy Maggie wypuściła ją, Sheila strzela do niej z jej własnej broni. Gdy przybywa Paul, Sheila zamyka jego i Maggie w celi. Następnie jedzie do prawdziwej Phyllis, z zamiarem zabicia jej i przejęcia jej życia. Tymczasem Michael ratuje Paula i umierającą Maggie. Sheila obezwładnia Phyliis i zwabia do mieszkania Lauren i jej syna, Fena. Carter ucieka z synem Lauren i Phyllis. Zabija staruszkę, Betsy, i zajmuje jej mieszkanie, gdzie ukrywa się z zakładnikami. Lauren lokalizuje miejsce, w którym przebywają. Zjawia się w mieszkaniu, gdzie Phyllis i Sheila biją się. Lauren wyciąga broń, ale nie wie do której kobiety strzelić. W końcu oddaje strzał i trafia w Sheilę, która tuż przed śmiercią mówi jej, że źle strzeliła. Autopsja potwierdziła jednak, że zginęła Sheila Carter.

Dalsze nawiązania (Żar młodości) Edytuj

W 2002, Mary Carter Warwick poznaje przeszłość swojej matki i wyrzeka się jej. Po opuszczeniu L.A., jej losy nie są znane.

W 2003, Sheila twierdzi, że ma córkę, Dianę Carter, a jej ojcem jest Massimo Marone. Nigdy nie zostało potwierdzone ojcostwo Marone'a oraz to, czy dziewczynka jest córką Sheili. Losy Diany nie są znane.

W październiku 2003, Sheila ucieka razem ze swoją przyjaciółką, Sugar. W sierpniu 2005, okazuje się, że Sheila odurzyła Sugar i zmusiła ją do operacji plastycznej, aby upodobnić ją do siebie. Tym samym, Sugar została zamknięta w więzieniu dla chorych psychicznie jako Sheila Carter. Udaje jej się jednak uciec i próbuje zabić Scotta Juniora, aby zemścić się na Sheili. Policji udaje się jednak schwytać Sugar, która ponownie trafia do więzienia.

W październiku 2009, Daisy Carter (jako Daisy Thompkins), córka Sheili i Toma oraz siostra-bliźniaczka Rydera, pojawia się w Genoa City, jako przyjaciółka Abby Newman. Jej prawdziwa tożsamość szybko wchodzi na jaw. Początkowo współpracuje z bratem i ciotką, chcąc pomścić śmierć matki. W międzyczasie, odurza Daniela Romalottiego i spędza z nim noc. Po uciecze z miasta, powraca w październiku 2011, oświadczając, że spodziewa się dziecka Daniela. Wkrótce, rodzi córkę, Lucy. W czerwcu 2012, Daisy znika w niewyjaśnionych okolicznościach.

W kwietniu 2010, w Genoa City zjawia się młodsza siostra Sheili, Sarah Smythe. Kobieta wychowywała syna oraz córkę siostry i Toma Fishera - bliźniaków Daisy i Rydera. Cała trójka chce pomścić śmierć Sheili. Sarah przeszła operację plastyczną, aby upodobnić się do Lauren Fenmore. Po porwaniu i uwięzieniu jej, Smythe ma zamiar przejąć jej życie. Ryder uwalnia jednak Lauren, która strzela do Sarah i zabija ją w czerwcu 2010. Ryder i Daisy uciekają z miasta.

Ryder Callahan, syn Sheili i Toma oraz brat-bliźniak Daisy, początkowo chce pomścić śmierć matki, ale po uwolnieniu Lauren i uciecze z miasta, powraca do Genoa City, próbując odciąć się od przeszłości. Ponownie opuścił miasto w marcu 2011.

We wrześniu 2012, uznana za zmarłą Daisy, przebywa w szpitalu psychiatrycznym. Wkrótce, ponownie znika. Jak się okazuje, została wypisana na życzenie kobiety, która podpisała się na formularzu nazwiskiem "Sheila Carter". Lauren i Michael poddają analizie podpis na formularzu, ale wyniki nie są jednoznaczne.

Związki Sheili Edytuj

– byli małżeństwem (1991−1992)
– stracili dziecko (1991).
– byli małżeństwem (1993−1995)
– flirtowali (1994).
– flirtowali (1996).
– byli małżeństwem (1997−1998)
– mają razem córkę Mary (ur. 1998).
– mieli romans (2002)
– prawdopodobnie mają razem córkę, Dianę (ur. ok. 2003).
  • Tom Fisher (Żar młodości)
– mieli romans (2005)
– mają razem bliźniaków - Daisy i Rydera.

Śluby Sheili Edytuj

Legenda:
Małżeństwo legalne Ślub przerwany Małżeństwo nieważne
Rok Odcinek Narzeczony Stan Zakończenie małżeństwa
1991 Scott Grainger Małżeństwo (Żar młodości) 1992 (Rozwód)
1993 #1538 Eric Forrester Małżeństwo (mimo przerwania przez ucieczkę Sheili) 1995 (Rozwód)
1997 #2679 James Warwick Małżeństwo 1998 (Rozwód)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki