FANDOM

Shirley Spectra – fikcyjna postać Mody na sukces. W rolę Shirley wciela się Patrika Darbo.

Charakterystyka Edytuj

W lutym 2017, CJ spotyka się z Sally i jej babką, Shirley, w dawnym budynku Spectra Fashions. Tłumaczy im, że próbował na prośbę matki wskrzesić dawną firmę, ale mu się nie udało. Sally i Shirley przekonują go, że wspólnie mogą przywrócić firmie dawną świetność. Mężczyzna daje im sześć miesięcy na odnowienie korporacji. Sally i Shirley przesłuchują kandydatów na stanowisko krawca, m.in. Seraphine i Dwighta, ale żadne z nich nie spełnia ich oczekiwań. Wrażenie robi na nich dopiero Saul, wnuk Saula Feinberga. Wkrótce, Sally, Saul i Shirley zjawiają się w restauracji Il Giardino, gdzie przebywa Steffy. Spectra nakazuje babce nagrywać wszystko, co się wydarzy, a następnie wszczyna bójkę ze Steffy. Kobiety obrzucają się wzajemnie jedzeniem. Aby zyskać łatwy rozgłos, Sally umieszcza w Internecie nagranie z restauracji, stworzone przez Shirley. Darlita zostaje zatrudniona na stanowisko sekretarki. Aby ponownie zyskać rozgłos, Sally i Shirley dostają się do rezydencji Forresterów w przebraniach obsługi na ślub Nicole i Zende. Spectra zauważa, że jej wnuczka wpatruje się w Thomasa. Steffy demaskuje Sally i wsadza jej głowę do czekoladowego tortu, co nagrywa Shirley. Ekipa Spectry przygotowuje się do przedpremierowego pokazu, na którym ma pojawić się jedynie Jarrett Maxwell. Dziennikarz wydaje się być pozytywnie zaskoczony przygotowanymi kreacjami. Ekipa z niecierpliwością czeka na recenzję. Thomas zjawia się w gabinecie Sally z kwiatami. Spectra jest gorzko rozczarowana, kiedy czyta negatywną recenzję na temat swojego pokazu. Zrozpaczona dziewczyna ogłasza upadek firmy. Shirley przekonuje wnuczkę, że powinni mieć kogoś po swojej stronie w firmie Forresterów. W Spectra Fashions zjawia się młodsza siostra Sally, Coco. Nie zgadza się na zamknięcie firmy i oferuje swoją pomoc. Shirley i Saul namawiają Sally, aby uczynili z Coco swojego szpiega w FC i zdobyli projekty Forresterów. Sally uważa, że jej siostra jest zbyt dobra, aby dopuścić się kradzieży projektów. Tymczasem Thomas, na prośbę Sally, zgadza się przyjąć Coco na staż w FC. Sally i Shirley proszą dziewczynę, aby została ich szpiegiem u Forresterów, ale ona stanowczo odmawia. W marcu 2017, CJ przekonuje Sally i Shirley, aby zaakceptowały fakt, iż nie ma ratunku dla ich firmy. One jednak zapewniają, że mają plan, który pomoże im odbudować firmę. Shirley i Saul namawiają Sally, by wykorzystać Coco w celu kradzieży projektów, bez jej wiedzy. Saul przygotowuje urządzenie szpiegowskie, które zamierza umieścić w naszyjniku, a ten podarować niczego nieświadomej Coco. Mimo wątpliwości, Sally wręcza siostrze kolczyki i naszyjnik z ukrytą kamerką. Wkrótce, Thomas żegna się z Sally, tuż przed wylotem na ślub Steffy w Sydney. Oznajmia, że gdyby mógł, zabrałby ją ze sobą. Shirley skutecznie namawia wnuczkę, by poleciała do Australii. Próbuje nakłonić ją również do zrobienia i opublikowała zdjęcia z prywatnej ceremonii Steffy i wykorzystania kolejnej okazji do zyskania rozgłosu. Kiedy Sally nie chce upublicznić zdjęć ze ślubu, Shirley wnioskuje, że wnuczka zakochała się w Thomasie. Wkrótce, Sally, Shirley i Saul widzą przez ukrytą kamerkę projekty Ridge'a, które RJ pokazuje Coco. Shirley i Saul są zgodni, że im bardziej Sally zbliża się do Thomasa, tym bardziej będzie chciała zrezygnować z kradzieży projektów. W kwietniu 2017, Shirley wręcza Coco broszkę, w której zainstalowana jest kolejna ukryta kamera. Kobieta ponownie sprzecza się z Sally na temat kradzieży kolekcji Forresterów. Jest przekonana, że wahanie wnuczki spowodowane jest zauroczeniem Thomasem. Ukryta kamera rejestruje kolejne szkice, które RJ pokazuje Coco. Niebawem, Shirley i Saul informują zaskoczoną Sally, że Thomas ma dziecko z bogatą i piękną Caroline Spencer. Spectra uważa, że jej wnuczka nie może konkurować z siostrzenicą Billa. Sally rozstaje się z Forresterem. Wkrótce, Coco chce pomóc w przygotowaniach, ale Shirley i Saul proszą ją, by zajęła się witaniem gości. Shirley uświadamia wnuczce, że jej staż w FC kiedyś się skończy i przypomina, że rodzina Spectra znacznie różni się od Forresterów. Pokaz odnosi ogromny sukces, a Shirley przyznaje wreszcie załamanej Coco, w jaki sposób pomogła ona w zdobyciu projektów Forresterów. W rozmowie z babką, Sally wyraża swoje cierpienie w związku ze zniszczeniem marzeń swoich i swojej siostry. Zapowiada, że nie będą już kradły projektów. Chce dać z siebie wszystko jako projektantka, by pewnego dnia pokonać Forresterów w uczciwej walce. W maju 2017, Shirley i Saul dowiadują się o aresztowaniu Sally. Feinberg wpłaca za nią kaucję. Tymczasem CJ oznajmia ekipie Spectry, że będzie musiał zamknąć firmę, chyba że zdobędą oni 100 tys. dolarów na spłatę czynszu. Tymczasem Thomas przerywa wstępne przesłuchanie Sally i zeznaje na jej korzyść. Forresterowie postanawiają zrezygnować z postępowania prawnego przeciwko niej, ale jej firma zostanie zamknięta, a dobra skonfiskowane. Sally przygotowuje się do wyjazdu z Los Angeles, ku rozpaczy Darlity i Saula. Thomas inwestuje jednak w firmę Sally, dzięki czemu ratuje ją przed zamknięciem. Forrester przechodzi także do Spectry i rozpoczyna pracę jako projektant. W lipcu 2017, Shirley pociesza wnuczkę, która niepokoi się, że Caroline próbuje wrócić do życia Thomasa. Tymczasem Spectra Fashions przygotowuje się do konkurencyjnego pokazu mody z Forresterami w Monte Carlo. Thomas opuszcza firmę i wylatuje do Nowego Jorku, aby pobyć ze swoim synem.W sierpniu 2017, CJ oznajmia ekipie Spectry, że postanowił sprzedać budynek i muszą oni wynieść się z firmy. Sally jednak udaje się go przekonać, aby dał im szansę na przygotowanie jeszcze jednego pokazu mody. Niebawem, ekipa Spectry przygotowuje się do przedpremierowego pokazu, na którym zjawiają się Liam i Jarrett. Sally dziękuje Liamowi, że ten chce dopilnować, aby tym razem opublikowano rzetelną recenzję. Zarówno Spencer jak i Jarrett są pozytywnie zaskoczeni oglądanymi kreacjami. Tuż po pokazie, w gabinecie Sally wybucha pożar, kiedy uszkodzone gniazdko zajmuje się ogniem. Liamowi udaje się jednak ugasić płomienie. Konserwator Pete przekonuje Sally, że cały budynek powinien mieć wymienione przewody elektryczne. Kobieta postanawia zająć się wszystkim po pokazie, kiedy zdobędzie na to pieniądze. Niedługo potem, Sally, Shirley, Darlita i Saul z przerażeniem zastają płonący gabinet Spectry. Sally rozpaczliwie chce ratować swoją kolekcję, ale reszta zespołu powstrzymuje ją przed wejściem do płonącego biura. Sally trafia do szpitala, gdzie lekarka stwierdza niewielkie zatrucie dymem. Kobieta rozpacza nad utraconym budynkiem i kolekcją. Thomas odwiedza ukochaną w szpitalu, ale nie zostaje w mieście na dłużej. We wrześniu 2017, Sally informuje szczęśliwą ekipę, że stała się właścicielką firmy, więc jej nie zamkną a wyremontują. W październiku 2017, Liam prosi Sally, by poleciała z nim do San Francisco na spotkanie z architektami, mającymi wykonać remont budynku. Shirley jest podekscytowana ich wspólnym wyjazdem. Namawia wnuczkę, by zdobyła Spencera za wszelką cenę. Sally przekonuje Shirley, że Steffy i Liam są trwałym małżeństwem i ona nie będzie próbowała go uwieść. Bezskutecznie przekonuje babkę, że nie zakochała się w Liamie. W listopadzie 2017, Liam informuje Spectrę i jej ekipę, że Bill jest właścicielem ich budynku i nadal zamierza go wyburzyć. Spencer wpada jednak na pomysł, by pracownicy urządzili strajk wewnątrz firmy, do którego on także dołączy. Mimo początkowego optymizmu, Liam oraz Sally i jej ekipa decydują się opuścić budynek, kiedy Bill wysadza pobliski magazyn. Shirley, Saul i Darlita odkrywają, że Liam i Sally wrócili do środka. Ku ich przerażeniu, chwilę później Spectra Fashions zostaje zrównana z ziemią. Sally i Liam wychodzą jednak cało z opresji. Tymczasem Eric i Quinn zapraszają rodzinę Spectry na wspólną kolację z okazji Święta Dziękczynienia.