FANDOM

Sf
Spectra Fashions (również Logan Designs oraz Jackie M. Designs) – fikcyjny dom mody serialu Moda na sukces, znajdujący się w Los Angeles, przy ulicy 380 South Wyler. Jest główną konkurencją Forrester Creations.

Historia Edytuj

Spectra Fashions (1989–1990, 1992–2003, 2004, 2005–2007, 2017–) Edytuj

Dom mody Spectra Fashions został założony przez Sally Spectrę. Jest znany z dorobienia się na kopiach projektów innych firm, w tym na wzorach Forresterów. Pracownicy uwielbiają swoją szefową, gdyż stworzyła w firmie rodzinną i ciepłą atmosferę. Marzeniem Sally jest znaleźć się w elicie Beverly Hills i zapewnić życie na poziomie swojej córce, Macy.

Wśród pracowników Spectry, najważniejszą rolę odkrywają: sekretarka Darla Einstein, krawiec Saul Feinberg oraz projektant Clarke Garrison. W maju 1988, Clarke odchodzi z firmy, gdyż dostaje posadę w Forrester Creations. W styczniu 1989, Sally i Clarke ponownie nawiązują współpracę, kiedy Garrison zadłuża się u byłej szefowej, która w zamian żąda kreacji Forresterów. W firmie zatrudnia się także córka Sally, Macy. Od tego samego roku, Clakre pracuje dla dwóch firm jednocześnie, dla Spectry tworząc pod pseudonimem "Beau Rivage". W październiku 1989, między Spectra Fashions a Forrester Creations odbywa się charytatywny pokaz mody na statku Queen Mary. W 1990 firma tymczasowo zmienia nazwę na Spectra–Garrison, kiedy Sally i Clarke biorą ślub.

W 1992 roku, firma zostaje przejęta przez Billa Spencera, który odsprzedają ją Sally w 1994 roku.

W 1997 roku, główny projektantem firmy zostaje Grant Chambers, który umiera rok później. Spectra Fashions nie jest wstanie dorównać konkurencji i ciągle boryka się z problemami finansowymi.

W 2001 roku, w firmie zostaje zatrudniony latynoski projektant Antonio Dominguez, dzięki któremu firma odnosi ogromne sukcesy. W 2002 roku, do Spectry przechodzi również Ridge Forrester, kiedy Sally sprzedaje firmę Massimo Marone'owi. W styczniu 2003, odbywa się konkurencyjny pokaz między Spectrą i Forresterami w Portofino.

W 2003 roku, firmę przejmują Ridge i Brooke Logan, którzy zmieniają jej nazwę na Logan Designs. Sally odzyskuje firmę rok później.

W 2004 roku, prezesem firmy zostaje Thorne Forrester, który zmienia jej nazwę na Spectra Couture. Jednak nieudana kolekcja Thomasa Forrestera doprowadza do wykorzystania wszystkich środków firmy i do bankructwa.

W 2005 roku, Sally sprzedaje swoją firmę i wyjeżdża z Los Angeles. W 2007 roku, dom mody ponownie bankrutuje i właściciele zwracają go Spectrze, która raz jeszcze sprzedaje go, tym razem Nickowi Marone i jego matce, Jackie Marone. Firma Jackie i Nicka nie odnosi sukcesów i ponownie trafia on w ręcę Spectry, która prosi CJ'a o jej przejęcie i wznowienie działalności. Synowi Sally nie udaje się jednak odnieść sukcesu.

W 2017, CJ decyduje się na sprzedaż budynku, który ma zostać wyburzony. Sally prosi o pomoc wnuczkę swojej siostry i swoją immieniczkę, Sally. Dziewczyna wraz ze swoją babką, Shirley, przekonują CJ'a do wynajęcia im lokalu. Kobiety zatrudniają krawca, Saula, będącego wnukiem Saula Feinberga oraz sekretarkę, Darlitę.

Spectra–Garrison (1990–1992) Edytuj

W lutym 1990, Sally proponuje Clarke'owi ślub w zamian za udziały w firmie i umieszczenie jego nazwiska w nazwie przedsiębiorstwa. Garrison podpisuje umowę przed małżeńską, według której większość udziałów dostanie dopiero po 2 latach małżeństwa. W czerwcu 1990, Sally i Clarke zostają małżeństwem. Firma zmienia nazwę na Spectra–Garrison, a główne projekty zatytułowane są Clarke Garrison Originals. W 1991 roku, w firmie zostaje zatrudniona Felicia Forrester, która tworzy swoją nowatorską kolekcję Felicia. W 1992 roku, Sally dowiaduje się o zdradzie męża i umowa przestaje obowiązywać. Firma wraca do swojej dawnej nazwy, a Clarke zostaje zwolniony.

Logan Designs (2003–2004) Edytuj

W 2003 roku, kiedy Brooke zostaje zwolniona ze stanowiska CEO domu mody Forrester Creations, Ridge odnawia dla niej Spectrę i firma zmienia nazwę na Logan Desigins. Rozstanie Ridge'a i Brooke i brak akceptacji ich przez pracowników sprawia, że Sally odzyskuje firmę w 2004 roku.

Spectra Couture (2004–2005) Edytuj

Kiedy prezesem firmy zostaje Thorne, zmienia jej nazwę na Spectra Couture. Po początkowych sukcesach, większość środków zostaje zainwestowana w niedoświadczonego Thomasa, przez co firma bankrutuje w 2005 roku.

Jackie M. Designs (2007–2012) Edytuj

W 2007 roku, CJ Garrison sprzedaje firmę matki Nickowi i Jackie. Na stanowisko głównego projektanta zostaje ponownie mianowany Clarke, lecz nie potrafi on stworzyć już pełnej sukcesu kolekcji. Firma ponownie dopuszcza się kradzieży projektów Forresterów, ale odnosi również sukcesy, kiedy w 2009 roku do firmy dołączają Stephanie Forrester oraz Bridget Forrester, jako projektantka.

W 2010 roku, w firmie zostaje zatrudniona Amber Moore, która zostaje jednak zwolniona po kradzieży projektów Forresterów.

Kreacje Jackie M. Designs są sprzedawane w istniejącym od 2004 roku butiku Jackie M. Boutiques.

Linie Edytuj

Clarke Garrison Originals – oryginalne kreacje, projektowane przez Clarke'a Garrisona.

Felicia – nowatorska kolekcja Felicii Forrester.

Indulge – odważna linia Jackie M. Designs, prezentowana przez Jackie Marone i Owena Knighta.

Pracownicy Edytuj

Obecnie: Edytuj

Dawniej: Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki