FANDOM

Zende Forrester Dominguez – fikcyjna postać Mody na sukces. W rolę Zende wcielali się Daniel E. Smith (2001–2002, 2005) oraz Rome Flynn (2015–2017).

Charakterystyka Edytuj

Kristen i Antonio (2001–2002, 2005) Edytuj

Zende jest sierotą i wychowuje się w jednym z sierocińców w Afryce. Jego rodzice i brat zmarli na AIDS. W grudniu 2001, Kristen Forrester Dominguez oraz jej mąż, Antonio Dominguez, lecą do Afryki w podróż poślubną. Podczas pobytu w miejscowym hotelu, nowożeńców odwiedza 9-letni Zende, który przynosi im zgubiony przez nich film z aparatu. Zapytany przez Kristen i Tony'ego o rodziców, Zedne kłamie, że rodzice i brat zginęli w wypadku samochodowym. Tony i Kristen domyślają się prawdy. Wkrótce, oboje odwiedzają chłopaka w sierocińcu Przystań nadziei. Między Zende a Tonym i Kristen rodzi się więź, kiedy nowożeńcy odkrywają, że chłopak pomaga w sierocińcu, opiekując się młodszymi dziećmi. Młodzi wracają do L.A., zostawiając Zende wspólne zdjęcie. Po powrocie, tęsknią za chłopcem. Antonio czuje z nim wspólną więź, gdyż sam jest nosicielem wirusa HIV. Nowożeńcy wracają do Afryki i informują Zende, że chcą go adoptować. W styczniu 2002, cała trójka wraca do Los Angeles, gdzie Zende poznaje swoją nową rodzinę. W maju 2002, Zende jest zauroczony Ericą Lovejoy, która podaje się za asystentkę nauczycielki. Kiedy dziewczyna poznaje tożsamość Zende, wykorzystuje go, aby zbliżyć się do Forresterów. Zende wyjeżdża wraz z rodzicami na Florydę. W październiku 2005, Zende i Kristen pojawiają się w L.A., kiedy Eric bierze ponownie ślub z Brooke.

Staż w FC oraz związki z Nicole i Sashą (2015–2016) Edytuj

W czerwcu 2015, Zende pojawia się w rodzinnej firmie, planując odbyć w niej staż. Jest witany przez Ridge'a i jego partnerkę, Caroline. Zende nie chce być faworyzowany i dołącza do pozostałych kandydatów. Poznaje wówczas Nicole Avant. Początkowo, ukrywa przed nią swoją tożsamość. Nicole szybko poznaje jednak prawdę. Oboje zostają przyjęci na staż. Zende opowiada Nicole o tym jak został Forresterem. Praa spędza dużo czasu podczas wspólnego odbywania stażu. We wrześniu 2015, Zende podsłuchuje rozmowę Thomasa i Nicole. Odkrywa, że kuzyn pocałował siostrę Mayi. Nicole i Thomas zapewniają go, że pocałunek nic nie znaczył. Zende zaprasza siostrę Mayi na koncert i całuje ją. W październiku 2015, Nicole wyznaje Zende, że Maya i Rick poprosili ją o bycie ich surogatką. Chłopak prosi ją, by nie zgadzała się na ten pomysł, przez wzgląd na ich związek. Nicole przystaje jednak na prośbę siostry. Zende zapewnia dziewczynę, że to niczego nie zmieni między nimi. Zwierza się Carterowi. Ojciec sióstr Avant, Julius, próbuje namówić chłopaka, aby odwiódł Nicole od tego pomysłu. Kiedy Zende chce kochać się z dziewczyną, ona odmawia, gdyż z powodu surogactwa, nie może utrzymywać kontaktów seksualnych. W listopadzie 2015, lekarz potwierdza, że Nicole jest w ciąży. Zende wyznaje jej, że nie był przygotowany na to, aby zapłodnienie udało się przy pierwszej próbie. W grudniu 2015, Nicole rezygnuje z randki z Zende, gdyż nie czuje się na siłach. Chłopak zwierza się Carterowi. Kiedy Sasha przymierza jedną z sukni Forresterów, pojawia się Zende i widzi ją w bieliźnie. Szybko orientuje się, że dziewczyna jest najlepszą przyjaciółką Nicole. Wkrótce, Zende chce się kochać ze swoją dziewczyną, ale powstrzymuje go świadomość, że nosi ona dziecko innego mężczyzny. Sasha oferuje chłopakowi swoje wsparcie i przyjaźń. Zende i Nicole ustalają, że wspólnie pokonają wszelkie trudności. Wkrótce, Rick oznajmia siostrom Avant, ich rodzicom oraz Zende, że cała ich szóstka spędzi święta na Hawajach. W styczniu 2016, Nicole jest zazdrosna, kiedy widzi Zende w towarzystwie Veroniki. Tymczasem chłopak ma nadzieję, że dostanie dawne stanowisko Olivera i zostanie fotografem FC. Rick uważa, że jego siostrzeniec powinien podejść do swojej pracy luźniej. Zende robi zdjęcia Nicole, ale ona przerywa sesję z powodu porannych mdłości. Sasha oferuje, że będzie pozować zamiast przyjaciółki. Rickowi i Mai podoba się luźny styl jej sesji. Uważają, że Sasha go zainspirowała. Wkrótce Rick zleca Zende i Sashy kolejną sesję zdjęciową, która ma zadecydować, czy chłopak dostanie posadę fotografa, a ona modelki. Wkrótce jednak, Rick oznajmia dziewczynie, że jest za mało doświadczona, aby dostać pracę. Thompson jest zawiedziona, a Zende nie rozumie decyzji Ricka. Niebawem, Sasha wyjawia chłopakowi, że to zazdrosna Nicole poprosiła Forrestera o niezatrudnianie jej. Oboje konfrontują się z ciężarną Avant, która przyznaje, że była zazdrosna o swoją przyjaciółkę. Przeprasza i obiecuje, że poprosi Ricka o zmianę decyzji. W lutym 2016, Sasha uwodzi Zende i proponuje mu seks, o którym nikt się nie dowie, ale chłopak odrzuca ją. Zapewnia Nicole, że nie przeszkadza mu czekanie z seksem do końca jej ciąży. Wkrótce, Zende przygotowuje dla swojej dziewczyny romantyczną kolację. Wyjawia Nicole, że nie czuje się dobrze ze świadomością, iż jest ona biologiczną matką dziecka Ricka. Kocha ją, ale to dla niego za dużo. Para postanawia się rozstać. Sasha dowiaduje się o tym, ale chłopak nie chce z nią o tym rozmawiać. W marcu 2016, dziewczyna zjawia się w jego pokoju i uwodzi go. Zende początkowo odrzuca Sashę, ale w końcu ulega jej. Wkrótce, Maya konfrontuje się z Zende odnośnie jego zerwania z Nicole. Chłopak prosi Sashę, aby nikomu nie mówiła o ich wspólnej nocy. Sam postanawia powiedzieć prawdę załamanej Nicole. W kwietniu 2016, Nicole wspomina Zende o swojej rozmowie z Sashą, która twierdzi, że chłopak ją kocha. Dominguez zapewnia ją, że nie kocha Sashy, gdyż wciąż czuje coś do niej. Chłopak konfrontuje się z Thompson odnośnie jej rozmowy z Nicole. Wyjaśnia, że zaszło nieporozumienie i nie powiedział jej, że ją kocha. Jednocześnie zapewnia, że nie chodzi mu jedynie o seks. W maju 2016, Zende zapewnia Ricka, że szanuje Nicole za poświęcenie, które czyni ona dla swojej siostry. Tymczasem Sasha wyznaje mu, że jest siostrą Mai i Nicole. Julius obiecał się nią zajmować, dopóki ich pokrewieństwo pozostanie tajemnicą. Dziewczyna obawia się, że go teraz straci, kiedy prawdę zna Nicole. Wkrótce, siostra Mai zaczyna rodzić. Zende wyznaje jej, że jest z niej dumny i życzy jej powodzenia. Sasha próbuje uwieść chłopaka, ale on wychodzi, zasłaniając się pracą. W szpitalu, wszyscy są wzruszeni, kiedy Nicole zaczyna rodzić. Zende, w przebraniu lekarza, zjawia się w jej pokoju i obserwuje poród. Kobieta rodzi córeczkę, którą oddaje Rickowi i Mai. Zende przeprasza Nicole, że ją zostawił, myśląc tylko o sobie. Para całuje się. Tymczasem Sasha dziękuje Zende za wszystko co dla niej zrobił i za uczucie, które jej okazuje. Tymczasem chłopak wyznaje jej, że był w szpitalu u Nicole. Sasha przerywa mu i oświadcza, że jest z nim w ciąży. Zende oznajmia, że nie jest przygotowany na bycie ojcem. Sasha jest zrozpaczona jego reakcją. Chłopak wyznaje Nicole, że jego związek z jej siostrą był błędem. Siostra Mai wyznaje mu miłość i zgadza się wrócić do niego. Jest w szoku, kiedy chłopak wyznaje, że Sasha jest w ciąży. Maya i Nicole zmuszają siostrę do ponownego zrobienia testu. Zende jest w szoku, kiedy wynik jest pozytywny. Sasha przyznaje jednak, że nigdy nie była w ciąży i sfałszowała test, używając moczu ciężarnej kobiety. Prosi o wybaczenie Zende oraz Nicole. Ona zapowiada Sashy, że nie wybaczy jej kłamstw i każe siostrze opuścić Los Angeles. Dochodzi jednak między nimi do porozumienia. W czerwcu 2016, Ridge awansuje Sashę na stanowisko modelki bielizny. Nicole nie zgadza się jednak, aby Zende robił jej zdjęcia, gdyż jej nie ufa. Prosi go, aby odmówił Ridge'owi. Sasha chce się poświęcić i zrezygnować z bycia modelką bielizny, ale Zende protestuje. Nowojorski fotograf, Sax, zostaje przydzielony do fotografowania modelek. Zende dostaje nowe zadanie, polegające na robieniu zdjęć obuwia. Nicole jest mu wdzięczna za zrezygnowanie z fotografowania Sashy. Tymczasem ona pomaga Zende ożywić jego sesję zdjęciową obuwia. Wyznaje Zende, że był najlepszym co ją spotkało. W lipcu 2016, Sahsa dowiaduje się, że Nicole zmieniła zdanie i pozwoli Zende fotografować ją w bieliźnie. Wkrótce, chłopak przygotowuje romantyczną kolację dla Nicole w rezydencji Forresterów, po której oboje kochają się po raz pierwszy. W sierpniu 2016, rodziny Forresterów i Avant świętują chrzciny Lizzy. Zende jest zaskoczony, kiedy odkrywa, że Sasha i Thomas spędzają ze sobą czas. We wrześniu 2016, Maya zostaje poproszona o zaśpiewanie hymnu narodowego podczas kolejnego meczu baseballowego. Zende, Nicole i Rick towarzyszą jej na stadionie. Pomaga im Rosie, pracownik stadionu. Wkrótce, Quinn i Eric zapraszają rodzinę na ślub. Forresterowie zjawiają się w rezydencji, aby wyrazić swój sprzeciw wobec decyzji nestora. Eric przypomina bliskim, że każdy z nich popełnił wiele błędów, które zostały z czasem wybaczone. Prosi rodzinę o pojawienie się na ślubie, który ma odbyć się nazajutrz. Quinn także zapewnia Forresterów, że szczerze kocha Erica. Prosi ich o pojawienie się na ślubie, ale rodzina pozostaje głucha na jej prośbę. Część Forresterów zaczyna sądzić, że powinni pojawić się na ceremonii. Jedynie Steffy, Ridge i Thomas twardo obstają przy swoim. Ostatecznie, Forresterowie oraz Wyatt nie pojawiają się na ślubie, który wbrew oczekiwaniom, dochodzi do skutku, o czym informuje wszystkich Ivy. Eric konfrontuje się z rodziną. Bliscy, z wyjątkiem Steffy i Ridge'a, przepraszają go. Mężczyzna oskarża syna i wnuczkę o zdradę. Rozczarowany i zraniony wyrzuca zebranym, że nie okazali mu wsparcia, chociaż on wiele razy wspierał ich w przeszłości. Po ostrej wymianie zdań z Ridge'em, Eric traci przytomność i upada na podłogę. Mężczyzna trafia do szpitala, gdzie zajmuje się nim dr Andrews, który stwierdza krwotok śródmózgowy. W październiku 2016, Maya i Rick zapraszają Zende i Nicole na kolację. Małżonkowie proszą dziewczynę, aby rozważyła możliwość ponownego zostania ich surogatką. Zende wyznaje Nicole, że jest oszołomiony prośbą Mai i Ricka. Nie może uwierzyć, że dziewczyna ją rozważa. Nicole przyznaje mu rację i obiecuje, że odrzuci prośbę siostry i szwagra. Tymczasem Sahsa wyznaje Zende, że zakończyła swoją relację z Thomasem. Chłopak natomiast wyjawia jej plany Ricka i Mai względem Nicole. Wkrótce, Zende pokazuje swojej dziewczynie stroje, które przygotował dla nich na Halloween. Nicole nie podoba się jednak skąpa sukienka, którą dla niej przeznaczył. Sasha zapewnia Zende, że Nicole go nie zawiedzie. Tymczasem ona oznajmia chłopakowi, iż postanowiła ponownie zostać surogatką siostry. Zende jest wściekły, że dziewczyna stawia go przed faktem dokonanym. Na imprezie Halloweenowej, Forrester spotyka Sashę i mówi jej o wszystkim. Ona pyta, czy naprawdę zerwał z Nicole, a następnie go całuje. On jednak ją odrzuca.

Ślub z Nicole i wyjazd (2016–2017) Edytuj

W listopadzie 2016, Zende chce lecieć z Sashą na Hawaje, ale ona protestuje, przez wzgląd na Nicole. Chłopak zapewnia jednak, że zamierza zerwać ze swoją dziewczyną. Sasha i Zende zjawiają się na pokładzie samolotu Forresterów. Nicole dzwoni do chłopaka i prosi go o przyjazd, ale on się rozłącza. Sasha jest podekscytowana wylotem na Hawaje, gdyż nigdy nie była tam wcześniej. Prosi jednak Zende, by zastanowił się, czy naprawdę tego chce. Młodzi przebywają na Hawajach w oddzielnych pokojach, ale chłopak nie ma ochoty na zabawę. Nicole dzwoni do Zende i odkrywa, że przebywa on z Sashą na Hawajach. Forrester daje jej do zrozumienia, że jeśli zgodzi się ona na bycie surogatką, między nimi koniec. Dzwoni do Nicole, aby raz jeszcze prosić ją o zmianę zdania w sprawie bycia surogatką, ale ona się rozłącza. Niebawem, Zende oznajmia Sashy, że chce wrócić do Los Angeles. Chłopak obwinia się, że nie potrafi docenić poświęcenia, którego dokonuje Nicole. Sasha całuje go. Kiedy Nicole pojawia się na pokładzie, zastaje ich w łóżku. Jest zrozpaczona i nie chce słuchać wyjaśnień chłopaka. Niebawem, Nicole wyznaje zszokowanemu Zende, że że nie poddała się inseminacji. Chłopak jest przekonany, że razem pokonają wszelkie problemy. Nicole nie może jednak wybaczyć mu zdrady z Sashą. Tymczasem ona chce wiedzieć, na czym stoi ich relacja. Zende przyznaje, że nie potrafi przestać myśleć o jej siostrze. Niebawem, chłopak zapewnia Nicole, że nigdy nie przestał jej kochać. Oświadcza się jej, ale ona odrzuca jego propozycję. Zende obiecuje, że zawsze będzie miał przy sobie pierścionek, gdyby zmieniła zdanie. Forresterowie i bliscy zapominają o sporach i gromadzą się w rezydencji na kolacji w Święto Dziękczynienia. Zende ponownie prosi Nicole o rękę. Ona nie może wybaczyć mu zdrady i odrzuca oświadczyny. W rozpaczy oznajmia, że nigdy nie zostanie jego żoną. Sasha przekonuje Zende, że powinien ułożyć sobie życie na nowo. W grudniu 2016, Zende wyznaje Nicole, że na czas Świąt wyjeżdża do rodziców, choć chciałby przeżyć świąteczny okres razem z nią. W styczniu 2017, Zende wraca do miasta i zwierza się Thomasowi. Wyznaje Nicole, że wciąż ją kocha. W lutym 2017, Zende przekonuje Ricka i RJ'a, że odzyska ukochaną. Nicole przygotowuje się do sesji zdjęciowej przed budynkiem FC. Zende przyjeżdża dorożką i ponownie prosi dziewczynę o rękę, zapewniając, że nigdy jej już nie zdradzi. Szczęśliwa Nicole przyjmuje jego oświadczyny. Eric przystaje na prośbę wnuka, aby na czas ceremonii, nad kominkiem zawisnął portret panny młodej, a Rick zgadza się być drużbą kuzyna. Zende i Nicole zostają małżeństwem w Walentynki, a ślubu udziela im Carter. Małżonkowie wyruszają w podróż poślubną na Wyspy Dziewicze. W marcu 2017, Wyatt topi swoje smutki w alkoholu w Il Giardino, kiedy Steffy i Liam biorą ślub w Sydney. Nicole i Zende starają się go pocieszyć. Kiedy Coco Spectra zostaje stażystką w FC, Zende zapowiada żonie, że zamierza obserwować ją i jej siostrę, Sally. W kwietniu 2017, Zende wyznaje Nicole, że martwi się relacją Coco i RJ'a. Nicole uważa jednak Coco za sympatyczną dziewczynę. Wkrótce, Sally dokonuje kradzieży najnowszej kolekcji Forresterów. Coco zostaje oskarżona o współudział i wyrzucona z firmy. W rozmowie z mężem, Nicole broni dziewczyny. W maju 2017, Zende pokazuje żonie swoje szkice. Wyznaje, że lubił pracę fotografa, ale teraz chciałby się sprawdzić w roli projektanta. Thomas dostrzega u niego talent, lecz zgadza się ze Steffy, iż nie mają czasu, aby szkolić nowicjusza. Chłopak jest zawiedziony i nie czuje się częścią rodziny. W Il Giardino, natyka się na CJ'a, który opowiada mu o kłopotach Spectry, gdzie brakuje projektanta. Niebawem, Zende i Nicole zajmują się małą Lizzy. Oboje nie mogą doczekać się wspólnego potomstwa. Kiedy Ridge zwalnia Thomasa za pomoc Sally, oferuje szczęśliwemu Zende posadę projektanta, mimo jego niewielkiego doświadczenia. Zende przygotowuje romantyczny wieczór dla żony, aby poinformować ją o swoim nowym stanowisku. Jest zaskoczony, kiedy Nicole informuje go, że z powodu blizn macicy, powstałych po pierwszej ciąży, być może nie będzie mogła już urodzić dziecka. Zende przekonuje jednak żonę, że doczekają się własnych dzieci. W czerwcu 2017, zmartwiona Coco rozmawia z Zende na temat zachowania Nicole względem Lizzy. Niedługo potem, Zende staje w obronie żony i żąda od Ricka, by przestał na nią krzyczeć. Forrester wyjaśnia mu, że w dokumentach adopcyjnych Lizzy pojawiły się błędy, a Nicole odmawia swojego podpisu na nowo sporządzonych. Zende namawia żonę do podpisania dokumentów, przekonując, że zostaną wkrótce rodzicami, a Lizzy jest córką Mai i Ricka. Nicole ma jednak wątpliwości i boi się, czy dziewczynka będzie jej jedyną szansą na macierzyństwo. Zende tłumaczy, że nie mogą być rodzicami Lizzy, gdyż to Rick jest jej biologicznym ojcem. Mężczyzna odkrywa również, że Julius stoi po stronie Nicole i utwierdza ją w przekonaniu, że powinna wychowywać małą. Zende przerywa kłótnię Juliusa i Mai, każąc teściowi przestać mieszać Nicole w głowie i namawiać ją do walki o małą, która jest córką Ricka i Mai. Zende prosi żonę, by nie słuchała ojca i podpisała dokumenty adopcyjne. Przekonuje, że jeśli nie doczekają się własnego dziecka, dokonają adopcji. Nicole przeprasza wszystkich za swoje wątpliwości i podpisuje dokumenty. W lipcu 2017, Forresterowie i Spectra ruszają do Monako, gdzie odbywa się konkurencyjny pokaz mody obydwu firm. Nicole prezentuje na wybiegu bikini projektu Zende. W sierpniu 2017, Zende jest rozczarowany, kiedy Nicole z powodu zmęczenia nie zjawia się w nocnym klubie, aby świętować jego sukces. Jest tam jednak m.in. Maya, której nieznajomi mężczyźni ubliżają z powodu jej zmiany płci. Kiedy Zende staje w jej obronie, kobieta całuje go w policzek. W drodze powrotnej, Maya prosi go, by nie informował Ricka i Nicole o nieprzyjemnej sytuacji z klubu. We wrześniu 2017, Rick i Ridge chwalą projekty Zende, który jest wdzięczny za uznanie. Niedługo potem, Ridge proponuje Nicole i Zende, by rozpoczęli pracę w zagranicznej filii FC w Paryżu, co może być dla nich wielką szansą, zwłaszcza dla Zende. Maya przyznaje, że to ona wpadła na ten pomysł. Nicole sądzi, że siostra nadal jest na nią zła za sprawę z dokumentami adopcyjnymi, lecz ona zaprzecza. Nicole i Zedne zgadzają się wyjechać do Paryża.

Związki Zende Edytuj

– byli związani (2016),
– spędzili ze sobą noc (2016).
– byli związani (2015–2016),
– całowali się, kiedy Zende był związany z Sashą (2016),
– dwukrotnie odrzuciła jego oświadczyny (2016),
– są małżeństwem (2017–).

Śluby Zende Edytuj

Legenda:
Małżeństwo legalne Ślub przerwany Małżeństwo nieważne
Rok Odcinek Narzeczona Stan Zakończenie małżeństwa
1. 2017 #7525 Nicole Avant Małżeństwo Nadal

Przypisy Edytuj

  1. Daniel E. Smith – 23 odcinki (odc. 3691–4665)
    Rome Flynn – 190 odcinków (odc. 7109–7668)